Translate

quinta-feira, 10 de outubro de 2013

44ª dia - Felicidade da Marta

This post is in two languages. So, if you don't understand Portuguese, go ahead and you can read it in "English". 

Esta é Marta, quando ela está normal
This is Marta in Normal Times
 Hoje é um dia muito especial. A Marta estava esperando uma caixa com as roupas dela vindas da Polônia por quase 3 semanas e, enfim, a tal caixa chegou.
Estava saindo da aula quando a vi pela rua da Universidade, falando no telefone alguma coisa e, de repente, ela me viu:
- Elisa, vamos comigo até a Biblioteca. Minha caixa chegou!
Confesso que nunca vi uma pessoa tão feliz por uma caixa em toda a minha vida!
Tenho vivido dias muito divertidos morando com ela. Para falar a verdade, ela torna os meus dias bem peculiares. Há dias que têm de tudo para eu ficar na cama, deitada, com dores, sentindo saudades das pessoas e ela acorda igual a minha mãe no Brasil: abre a janela, abre a porta, coloca música e começa a limpar o quarto e tudo fica incrivelmente diferente. É sério, eu tenho minha mãe versão loira e afinada qui na Europa.
Posso realmente dizer que a Marta é um presente de Deus. Muito estranho, porque nós duas temos a personalidade meio parecidas, mas, mesmo assim, damos-nos muito bem.
Marta Feliz quando a caixa chegou
Happy Marta when the box arrived
Estamos unidas em todas as situações, principalmente na guerra. Tivemos que enfrentar um exército por conta da lata do lixo (dá para acreditar na motivação da guerra?). Fomos pegas de surpresa à meia noite. À meia noite fomos convidadas a colocar o lixo pra fora. Meia noite! Claro, afinal, meia noite aqui é quase início da tarde. #SóQueNão! A pobre da Marta teve que levar uma sacola maior do que ela para fora no outro dia de manhã. Foi uma cena hilária que quero me lembrar pra sempre. 
Quero me lembrar que aqui em Portugal eu não tenho uma colega de quarto e sim a irmã que eu não tive no Brasil. Afinal de contas, quando estou com a Marta, até quando há motivos para ficar preocupada, ela sempre me diz "Don't woRRi 'Elissa'".
Agora estamos em uma nova aventura em busca de uma tela colorida para colocarmos em nosso quarto. Tudo aqui é branco, igual quarto de doido, bom, levando-se em consideração as duas moradoras, talvez não esteja mal. Porém, acho que nossa loucura tem cores. Bom, nos próximos posts vocês podem acompanhar quais cores ela terá.
Agora tenho que me preparar, pois, vou dar aulas de Português para meus amigos estrangeiros. See you latter.
Até mais, Jesus Cristo os abençoe.

Elisa Macedo, de Portugal.

_______________________________________


In English


Today is a very special day . Marta was expecting a box with her ​​clothes coming from Poland for almost 3 weeks and , finally , the box arrived .
Marta receiving the news about our trash
Marta recebendo as notícias sobre nosso lixo
I Was leaving school when I saw her in the street from the University , talking on the phone something with somebody and suddenly she saw me :
- Elisa , come with me to the library . My box arrived !
I confess I 've never seen someone so happy for a box in all my entire life!
I have days lived much fun living with her . Actually , she makes my days very peculiar . There are days that I have everything to stay in bed , with pain , aching and she wakes up so eletric. She is like my mother in Brazil because she makes noises all the time, primary when she wakes up. She opens the window, opens the door , puts music and starts cleaning the room and everything in my day cames incredibly different. Seriously , I have my mother in blonde and thin version in Europe .
I can truly say that Marta is a gift from God for me . It's Very strange, because we both have the personality so similar but we care about each other and we understand each other.
We are together in all situations , especially in war . We had to face an army because of the trash ( can you believe in the motivation of the war ? ) . We were taken by surprise at midnight. At midnight we were invited to put the trash out . Midnight ! Of course , after all, midnight here is almost the beginning of the afternoon . #JustNot! The poor Martha had to carry a bag bigger than she was out the other day in the morning. #TrashMoment
Marta Fikus
It was a hilarious scene that I want to remember forever .
I want to remember that here in Portugal I have not a roommate but the sister who I never had in Brazil . After all , when I'm with Martha, even when there is reason to be concerned , she always tells me "Do not woRRi ' Elissa ' " .
Now we are on a new adventure in search of a color screen to put in our room . Everything here is white , same room crazy , good, taking into account the two residents , may not be evil. However , I think our madness have colors . Well, the next few posts you can keep track of what colors it will .
Now I have to prepare myself , because I go to teach Portuguese to my foreign friends . See you Latter .
Even more , Jesus Christ bless you .

Not: Sorry, because I know, there are many mistakes here. I have to study more English. :S But, I would like that everybody comes to know about my fraternal love for Marta, Crazy Marta!
Elisa Macedo , Portugal .

Nenhum comentário:

Postar um comentário

Leu a postagem? Então não deixe de comentar. Abraços e que Jesus os abençoe, Elisa Macedo.